Proč berou fotbalisti víc než doktoři?

21. března 2016 v 15:42 | matt |  Sport

"Jak můžou brát fotbalisti takový prachy? Umí jenom kopat do balonu a ještě jsou úplně blbý! Doktoři zachraňujou životy a maj hovno…"


Tyto nářky bych přirovnal k nářkům chlapečka v páté třídě, říkejme mu Honzík, jenž si doma stěžuje tatínkovi, že Pavel je debil, neučí se a zlobí, ale má iPhone šestku a každý den k svačině bagetu od Crocodile. Honzík přitom nosí samé jedničky, poznámky se mu vyhýbají a ještě pomáhá spolužákům, ale k svačině má chleba se šunkou a v kapse Huawei. Honzík má možná právo se cítit ukřivděně, ale neuvědomuje si jednu podstatnou skutečnost. Pavlův táta je ředitel velké prosperující firmy a máma právnička, zatímco Honzíkův táta řídí tramvaj a máma je na mateřské s dalším hladovým krkem. Možnosti Pavlových rodičů jsou tedy někde trošku jinde než ty Honzíkových a z toho pramení lepší podmínky k životu pro Pavla, než má Honzík.
Rozdíl mezi Pavlem a Honzíkem je stejný jako mezi doktorem a fotbalistou. Doktora platí stát z daní svých obyvatel a fotbalistu miliardář ze zisků svých společností, či z ropy.
Nechci do této úvahy tahat počet doktorů, výši jejich průměrného platu, ani zvýšení daní, které by vyvolalo zvýšení platu každého doktora do výše, kterou by každý autor úvodního výroku považoval za přiměřenou. Chci jen ukázat, čím si fotbalisté zaslouží astronomické částky, které jim týdně jejich kluby posílají na účty.
Když nemocnice zaměstná doktora, očekává od něj, že bude léčit a operovat. To však lidi zajímá až ve chvíli, kdy je skutečně nejhůř, když jej potřebují. Když koupí Real Madrid Cristiana Ronalda, očekává od něj v první řadě, že během týdne se investovaná částka do jeho přestupu vrátí na prodeji dresů s jeho jménem, hrníčků a triček s jeho ksichtem a růstu počtu fanoušků Realu Madrid, kteří se rekrutují z řad fanoušku osobnosti Cristiana Ronalda. A v druhé řadě možná trochu jde i o jeho fotbalové kvality, kterými Realu dopomůže k dalším stovkám milionů třeba z Ligy Mistrů. Jeden Ronaldo dokáže svému klubu vydělat i půl miliardy měsíčně a inspirovat statisíce chlapců, kteří chtějí být jako on. Přestože umí jen kopat do balonu, oni totiž chtějí taky. Nadruhou stranu jeden doktor sice dokáže měsíčně zachránit třeba pět životů, ale také nasrat deset lidí, kteří si toho neváží, tím, že záchranka přijela o dvě minuty později, že návštěvní hodiny skončily před hodinou, že na JIPku za svým kámošem nemůžou nebo, že při operaci, kterou pacientovi zachránil holý život, poškodil vizuální stránku jeho osobnosti. Na doktory se chodí, když je nejhůř, na fotbalisty, když je nejlíp. Stejně jako kilo zlato, které je ve své podstatě k ničemu, stojí mnohonásobně více, než sto kilo jídla, které zachrání spoustu životů.
Lidé nejsou nikde placeni za to, co umí, ale jen za to, kolik peněz přinese jejich práce jejich zaměstnavateli. Pochopte to, vy co nesnášíte fotbal, a nebuďte jak Honzík.

 

33 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Anna Anna | Web | 12. května 2016 v 15:12 | Reagovat

No nevím. Úvaha vcelku rozumná, ale přijde mi to jako srovnávat jablka a hrušky...

2 Amia Amia | Web | 12. května 2016 v 15:28 | Reagovat

Hele... z tohohle úhlu mě to nikdy nenapadlo. Díky :D

3 Jana Jana | E-mail | Web | 12. května 2016 v 15:38 | Reagovat

Ať je to jakkoliv,tolik penez bych jim prostě nedala :) úvahu beru a taky to tak vnímám,ale sorry,takový plat ... no nevím :)

4 Lucka Lucka | E-mail | Web | 12. května 2016 v 15:49 | Reagovat

[3]: Souhlasím že bych jim taky nedala tolik peněz
nicméně úvaha dobrá a dává smysl. Život není fér :D

5 Ev. Ev. | Web | 12. května 2016 v 16:00 | Reagovat

Tohle si spoustu lidí nedokáže uvědomit a dokážou jenom nadávat na fotbalisty, že dostávají peníze za "nic". Často vídám srovnání fotbalistů třeba i s hasiči. Jenže téměř nikdo si neuvědomí to, že doktory, hasiče a podobně platí stát a fotbalisty kluby, které vlastní nějací miliardáři.
Podle mě je spoustu fotbalistů, kteří tvrdě makají a přinesou majitelům klubů slušné peníze, i když může být jejich plat značně nadhodnocený, je to věc toho člověka, který je platí. Pokud jim ty prachy dá, tak ať.

6 Mordecai. Mordecai. | Web | 12. května 2016 v 16:26 | Reagovat

[3]: Jo, přesně.

7 Elle Elle | Web | 12. května 2016 v 17:20 | Reagovat

Hezká úvaha, nad kterou jsem nedávno také polemizovala. Hodně mě štvou výroky určité skupiny lidí, kteří tvrdí, že se všichni rodí se stejnými možnostmi, že je na každém jednotlivci, jak se svým životem a časem naloží. Líbí se mi Tvůj postřeh na to, že ne každý má stejné zázemí/podporu rodiny.

8 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 12. května 2016 v 17:29 | Reagovat

[3]: Kdybyste těm čutálistům, vy socialističtí chytrolíni, nedali tolik peněz, rychle vám odejdou a přestane se vám do kapes hrnout miliarda za miliardou, kterou získáte díky prodeji dresů a těch zhovadilostí. Uvědomte si, že jednoho fotbalistu přímo PLATÍ miliony lidí po celém světě koupí dresů a těch věcí, jeden (dobrej) fotbalista vyjde na stovky a stovky tisíc lidí. Jednomu doktorovi projde pod rukou řádově mnohem méně lidí.

9 Jana Jana | E-mail | Web | 12. května 2016 v 17:32 | Reagovat

[8]: komentář k ničemu..... nebo možná i o ničem ...

10 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 12. května 2016 v 17:40 | Reagovat

Proč? Protože tato společnost není normální, slušně řečeno. Co se týče fotbalistů, tak ty aspoň trénují a kopou do míče, ale politik ten nedělá ani to. Tato společnost je celá převrácená naruby. Můj táta dře od nevidím do nevidím, a rozhodně není jediný, a stejně dostává směšný plat.. no a politik či fotbalista ten to má přesně naopak. Nedává to smysl a stejně to tak je, vlastně si za to můžeme samy, kdyby jsme proti tomu protestovali či cokoliv jiného dělali proti tomu, nedělo by se to, jenomže my sedíme u televize a na ty fotbalisty se v klidu koukáme

11 Weiler Weiler | Web | 12. května 2016 v 17:47 | Reagovat

Dal si za úkol ukázat, čím si fotbalisté svoje platy zaslouží, ale jenom jsi ukázal, čím si je vydělají. Myslím si, že slovesa zasloužit si a vydělat znamenají trochu něco jiného, ty ne?

12 Milan Milan | 12. května 2016 v 17:48 | Reagovat

Vážně myslíš, že to, když doktor naštve x lidí, vykompenzuje to, že zachrání byť jediný život?

Podle máš jinak pravdu. Až na to, že fotbalisti si zaslouží své peníze na základě jakési „tržní struktury", kapitalismu... je jedno, jak to nazveme. Nicméně tato struktura je sama o sobě nespravedlivá. Pro společnost je jednoznačně přínosnější, když někdo zachrání někomu život, než když fotbalista umí hrát fotbal, jakkoli je to obdivuhodné.

13 Amit Amit | 12. května 2016 v 18:15 | Reagovat

Možná ne každý tak uvažuje, ale já to zkusím. Být miliardář, rozhodně nechci další peníze, vlastně uvažuji, jak pomoct světu. Co třeba vlastní nemocnice, kde budu doktory platit já sám? To nezní tak zle. A vůbec nebudu muset o moc zvyšovat poplatky za léčbu, přece mi jde o to dobře využít ty peníze. Čím více máme, tím více toho obvykle ppotřebujeme, rpotoe cím víc máme, tím víc možností na nás kouká. Ale když se některých věcí dovedeme vzdát, proč ne pak pár miliard? Žít se dá i skromně.. Takže být já miliardář...jenže nejsem.

14 Egoped Egoped | E-mail | Web | 12. května 2016 v 18:19 | Reagovat

V komentáři č. [11]: je řečeno vše.

15 L. L. | Web | 12. května 2016 v 18:21 | Reagovat

Ti fotbalisti, to jsou milí kluci a všechno, no ale oni už tři roky po sobě berou milióny...

Ne, vážně, oni profesionální sportovci, ale třeba i muzikanti a herci jsou tak placení za to, že umí přitáhnout prachy, které jim dáme my, a to dobrovolně. A klubům se to vyplatí, podaří se jim vyprodat stadion, když se lidé chtějí přijít podívat na to, jak dá Ronaldo tři góly. Z ekonomického pohledu si ty peníze zaslouží, když je umí takhle z lidí dostat a určitě bych jim to nezáviděl, tohle není jenom "kopání do míče", na tohle je potřeba talent a spoustu tvrdé dřiny.

Doktory bych do toho netahal, oni tolik peněz vydělat nedokážou, což nezpochybňuje jejich význam, protože společenský přínos ani úspěch se na peníze nedá měřit. A taky, když jste doktorem, máte témeř jistý celkem slušný příjem, zatímco když jste sportovcem nebo muzikantem, máte velmi malou šanci, že si budete vydělávat miliony, zatímco mnohem pravděpodobnější je, že se vám prorazit nepodaří a budete si muset najít normální zaměstnání, z tohoto pohledu se medicína vyplatí mnohem víc, než sport.

16 Sefir Sefir | E-mail | 12. května 2016 v 18:34 | Reagovat

Sice to tak je, ale to neznamená, že si tolik peněz zaslouží :-)

17 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 12. května 2016 v 18:45 | Reagovat

[9]: To máš pravdu, všechno podstatné řekl už v článku :)

18 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 12. května 2016 v 19:10 | Reagovat

Pak je tu otázka, kolik berou doktoři a jestli si to mnohdy "zaslouží", ale pořád bude platit tvůj princip, hrát si na Honzíka nebudu ;) Chci říct, že dneska se do medicíny ženou lidé především kvůli penězům, což je blbý a doktorů, kteří na to mají nervy a pochopení ubývá. Do fotbalu se jde taky samozřejmě kvůli penězům, problém je, že neschopnost, špatný gól diváka na rozdíl od pacienta pod rukama doktora, který se žene jenom za penězi a nemá na to, nezabije.

19 Ell Ell | E-mail | Web | 12. května 2016 v 19:39 | Reagovat

Dnes lidé (ne všichni) chodí na medinu jen kvůli prachům a ne jako dřív kvůli lidem. Stejně tak jako se už neléčí lidi, ale pouze onemocnění. Toto je dost kontroverzní téma, ale tato situace mě štve celkem dlouho. Plat politik vs. hasič. Jelikož mám k hasičům velmi blízko, tak to prostě vidím, že spousta chlapů musí mít ještě jinou práci, aby vůbec uživili rodinu. A politik si přijde na jednu sedánku, prospí ji a je za vodou.A to pokud vím,politici nejsou placeni z peněz nějakého miliardáře. ;)

20 Eliška Eliška | Web | 12. května 2016 v 19:47 | Reagovat

Možná je tady pěkně a srozumitelně vysvětleno, jak je možné, že fotbalisté mají takový plat, jaký mají. Ale rozhodně jsi mě nepřesvědčil, že si něco takového zaslouží. Doktoři nejsou možná nijak extra milí (také jsem to zažila a nelíbilo se mi to), ale faktem zůstává to, že jsou pro lidi mnohem užitečnější (nenapadá mě jiný výraz)a do svého zaměstnání podle mě musí vložit mnohem víc než fotbalista. Vím to z první ruky. Můj blízký příbuzný je doktor. Musí snad fotbalista studovat velmi těžkou školu několik let a pak ještě dělat atestatace? Má i několikrát za týden noční službu, takže se klidně dva dny pořádně nevyspí? Víš vůbec, že za jedinou noc se počty pacientů na pohotovosti počítají na desítky? A což teprve jít do práce s tím, že uvidíš lidi umírat a možná dokonce svojí vinou? Oni dobrovolně přibírají obrovskou zodpovědnost za životy vlastně úplně cizích lidí, kdy jediná chybička může stát někoho život. Nevím, kolik fotbalistů by tohle psychicky zvládlo. Já se ani nedivím, že se pak doktoři na každého přímo neusmívají. Neříkám, že fotbalistu může dělat úplně každý. Také musí něco umět, mít talent, tvrdě na sobě pracovat, ale aby za to dostávali miliony? S tím prostě nejsem schopná se smířit a říct, že je to tak správně.

21 hedd hedd | Web | 12. května 2016 v 20:01 | Reagovat

Opakovala bych ostatní komentáře, zkrátka souhlasím s [20]:. Tolik peněz je prostě nadbytek.

22 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 12. května 2016 v 20:17 | Reagovat

Tak zkusím ještě jiný úhel pohledu. Kolik "štěstí" pro ostatní lidi vyrobí fotbalista a kolik doktor? Fotbalista pobaví za jeden večer několik milionů lidí. Doktor uleví od bolesti za den několika desítkám. Uvědomte si, že fotbalista dostává VAŠE peníze, to VAŠE peníze se dostanou přes produkty a sponzory a majitele klubů až k němu. Samozřejmě mě mrzí nízký plat doktorů a učitelů a jim podobných, neváhal bych ho zvětšit o nějakou tu desítku procent. Nebudu tu samozřejmě chytračit, nejsem ekonom, tak nevím, jak by se to odrazilo. Samozřejmě fotbalista si takový plat nezaslouží z morálního hlediska, které tu asi všichni Honzíkové aplikujete, ale toto hledisko je úplně podřadné, jelikož nesmí mít vliv na kapitalistický (rozuměj přirozený) trh. Kdyby mělo vliv, nebude to kvůli lidské mentalitě (která se snadno nezmění) a vůbec seberegulaci trhu fungovat a takový systém půjde do kytek.

23 Grumpy Grumpy | Web | 12. května 2016 v 20:58 | Reagovat

Argumenty máš docela logické, ale stejně jsem v článku nenašla (jako to tady zmiňovalo už několik lidí), čím si tolik peněz zaslouží. Práce zmiňovaných doktorů, hasičů i třeba učitelů mi přijde pro lidstvo mnohem přínosnější, ale ti, kteří mají miliardy, je stejně raději nacpou do fotbalu, hokeje nebo formule. Ale že svět není spravedlivý, to už je stará známá věc.

24 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 12. května 2016 v 21:22 | Reagovat

Platy fotbalistů a jiných sportovců bych nechala. Ovšem by měli platit pokuty státu za prohru. Třeba 50% platů Tohle udělat párkrát a uvidíte, jak by to přineslo peníze do rozpočtu.

25 Ančísek Ančísek | E-mail | Web | 12. května 2016 v 21:57 | Reagovat

To zní docela rozumně. :D :)

26 Péťa Péťa | Web | 12. května 2016 v 21:58 | Reagovat

Souhlasím a všem, kteří si myslí, jak je easy práce bych vzkázala, ať se vzpamatují.

V první řadě stojí za zmínku to, že fotbalista jde tam, kde je o něj zájem. Je to celoživotní vandrák, který se protlouká a doufá, že se nezraní a o své peníze nepřijde. Rodina se s ním buďto stěhuje po světě, nebo žádnou nemá.

Pak stojí za zamyšlení i to, kolik z fotbalistů asi tak vydělává ty velké peníze, které vše tak moc leží v krku? Řekla bych, že asi 5%? Možná i méně, nikdy jsem to nezkoumala.

A pokračujeme. Zatímco lékař může pracovat dokud mu to hlava dovolí, fotbalista má perspektivu tak maximálně na dvacet let (pokud se nezraní nebo nepřijde o formu), během kterých si prostě musí našetřit dost na to, aby mohl žít do konce života. Hrát se začíná v dost nízkém věku, takže je povětšinou rád, že má výuční list a ve finále prostě neumí nic, krom fotbalu a jazyků. Může být trenér, jistě také sportovní komentátor, ale nevěřím, že by se tak mohl prosadit každý.

Je to práce jako každá jiná, stojí za ní velká dřina a odříkání, jistě také i tlak okolí a fanoušků. Nikdy bych nechtěla být v např. v kůži Fernanda Torrese, když přestupoval z Liverpoolu do Chelsea. Lidé pálily jeho dresy a vyhrožovali jeho rodině.

Takže přestože si mnoho z nás myslí, že fotbalisté dostávají peníze za nic, já nesouhlasím. Stejné je to navíc ve většině populárních sportů. Jde zkrátka o to, kolik si na sebe tihle lidé vydělají jen svým jménem, přesně jak bylo řečeno v článku. Vůbec nepochybuji o tom, že z celkového sumy, které vydělají svému kluby a sponzorům vidí jen malé procento.

Tak je nechte žít a užívejte si jejich hru. Je to přece krásná věc, když jsou lidé pro změnu přející a dokáží se radovat z úspěchu druhých.

27 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 13. května 2016 v 3:48 | Reagovat

Přesně tak, totéž platí i např. pro herce/zpěváky. Stejně jako sportovci, tak i oni umějí "multiplikovat" svoji práci, jejíž výsledky se tím pádem dostávají k daleko více "příjemcům" než práce lékařů, hasičů apod.

Ostatně, tento jev byl popsán i v učebnici mikroekonomie (asi 800stránková bichle, ze které jsem se kdysi učil v 1. semestru VŠ - kdeže ty časy jsou). :-)

28 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 13. května 2016 v 9:29 | Reagovat

Jak se píše v článku, inspirují statisíce chlapců.
A ti díky nim sportují, neleží doma na gauči, běhají venku s míčem a tím pádem dělají hodně pro své zdraví.
Sport, i kdyby jen dvorečková kopaná, je nejlepší prevence proti obezitě.
Vzhledem k celosvětovému nárůstu obézních jsou vlastně fotbalisté lepší, než lékaři :-)

Jo, berou víc, ale to už je byznys. Celosvětová ekonomika stojí na byznysu a kvalita života už se posuzuje podle peněz a ne podle zdraví, či štěstí.
Ano, možná by lékaři měli brát víc, můžem se bouřit, můžem se vztekat, ale málokdo z nás je ochoten jim ty peníze dát.

29 M. M. | 13. května 2016 v 9:53 | Reagovat

Tak určitě, co fotbalista, to elita národa, zprávy jako tyhle to jen potvrzují:

http://praha.idnes.cz/opily-ridic-naboural-bentley-pak-vyhrozoval-policistum-p28-/praha-zpravy.aspx?c=A150910_144138_praha-zpravy_bur

30 baywatchnights baywatchnights | E-mail | Web | 13. května 2016 v 14:54 | Reagovat

Ještě bych dodal jednu věc - "životnost" fotbalisty je omezená. Tak do 35, max. 40 let věku. I tím je logičtější, aby byl placen nadprůměrně - tzn. tak, aby mu pak peníze vystačily i pro další roky.

Mnoho fotbalistů upřednostnilo v mládí kariéru natolik, že o to méně času věnovali studiu, tzn. o to složitější pak mají uplatnění v "běžném" životě.

U doktorů to bývá naopak - mnoho lékařů přesluhuje i v důchodu. :-)

31 StefanieX StefanieX | E-mail | 13. května 2016 v 15:56 | Reagovat

[1]:

[3]:
Pravda

[28]: Pořád lepší být živý a obézní, než mrtvý anorektik

[30]: S tolika penězi by stačilo hrát fotbal jeden rok a už by jsi nemusel celý život pracovat, bereme-li v úvahu, že si nebudou kupovat každý rok nové Porshe

[20]: Přesně! Já mám hokej docela ráda, ale nedokážu se dívat na to, že za tohle dostávají miliony

32 Grumpy Grumpy | Web | 13. května 2016 v 18:42 | Reagovat

[30]: Baletka se taky může své profesi věnovat do 35, v ojedinělých případech do 40, vzdělání mají z konzervatoře (střední), případně absolutorium. A že by se topily v penězích? :-) Ne, tenhle argument na obhajobu fotbalistů neberu ;)

33 Čerf Čerf | E-mail | Web | 13. května 2016 v 19:39 | Reagovat

Ony se ty diskuse většinou odvíjejí od toho, co si kdo zaslouží nebo nezaslouží. Jen bych rád podotknul, že žádná přímá ani jiná úměra mezi zásluhami (ostatně každý má o zásluhách trochu jiné mínění) a oceněním v principu neexistuje, i kdybychom ji v zájmu jakési "vyšší spravedlnosti" často rádi viděli, abychom sami sebe přesvědčili, že svět funguje podle pravidel, která jsou právě nám sympatická. Ve skutečnosti je, myslím, ocenění závislé pouze na ochotě a možnostech oceňujícího, přičemž ona ochota do určité míry závisí na užitku, kterého se oceňujícímu dostává.

34 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 13. května 2016 v 20:11 | Reagovat

[10]: No ono to ale smysl celkem dává. Pokud tvůj táta dostává směšný plat, třeba v poměru se zmíněným Ronaldem, znamená to, že je pro zaměstnavatele na rozdíl od Ronadla pro jeho zaměstnavatele naprosto snadno nahraditelný (stejně jako můj, kamarádovo, stejně jako já nebo kdokoli jiný s běžným zařazením). A když je někdo snadno nahraditelný, nemusí mu platit moc, protože tam buď bude, nebo ho nahradí. Teprve když za něj těžko seženou lepšího, tak už to někam povede a jeho cena se bude zvyšovat. Jako u Ronalda, který sice není nenahraditelný proto, že by byl génius nebo uměl něco, co umí jen tři další lidi na světě, ale protože jeho jméno je značka. Tak to chodí a drtivá většina lidí je velmi nahraditelná. S tím se ale moc dělat nedá, vzhledem k tomu, kolik lidí je. S tím se musí každý pokusit poprat individuálně a ani tak s tím většina neudělá nic.

35 subjektivni subjektivni | Web | 13. května 2016 v 22:58 | Reagovat

[11]: mas urcite pravdu. zaslouzit a vydelat je urcite rozdil a zaslouzit tu neni spravne pouzito... nicmene si myslim, ze pouhe "vydelat" by nebylo dostatecne... chtel jsem, aby vyzneni bylo takove, ze jsou timto jejich platy "ospravedlneny"

36 subjektivni subjektivni | Web | 13. května 2016 v 23:01 | Reagovat

[15]: Naprosto přesně

37 subjektivni subjektivni | Web | 13. května 2016 v 23:08 | Reagovat

[20]:
1) vůbec nechci srovnávat přínos doktorů a fotbalistů pro společnost. to by byla urážka doktorů.
2) nejsem pro tak vysoké platy, jen vysvětluji, proč tomu tak je
3) velmi těžké školy a atestace... myslím, že pět let, jakkoli psychicky náročných, se nevyrovná té dřině, kterou za celý svůj život podstoupí ti fotbalisti, o kterých se tu bavíme. miliony chlapců chtějí být fotbalistou, ale jen pár stovek to dotáhne do té skupiny fotbalistů, o které je řeč

38 subjektivni subjektivni | Web | 13. května 2016 v 23:09 | Reagovat

[22]: Naposto souhlasím, děkuji

39 subjektivni subjektivni | Web | 13. května 2016 v 23:11 | Reagovat

[28]: "Vzhledem k celosvětovému nárůstu obézních jsou vlastně fotbalisté lepší, než lékaři :-)" :D krásné

40 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 14. května 2016 v 9:45 | Reagovat

[34]: No jo, ale proč je jeho jméno značka.. čím si to zasloužil.. do míče umí kopat každý.. je to nefér. Když dá gól hned se o tom mluví v televizi, ale že doktoři, hasiči či kdokoliv jiný dnes zachránil někomu život.. to se v televizi většinou nedozvíme.

41 ČAPILO ČAPILO | Web | 14. května 2016 v 13:47 | Reagovat

Snad to jednou dotáhnu alespoň na toho doktora. Až budu mít peníze, najdu si nějakou zlatokopku a konečně smočím stébélko. S mým ksichtem je to totiž jediná šance, jak se dostat k sexu. Nepočítám-li bordýlek. A ten nechci.

42 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 14. května 2016 v 14:05 | Reagovat

[31]: Anorexie a sport moc nejdou dohromady, pokud vím.
Pokud chce mít člověk sílu na sport, musí taky dostatečně přijímat potravu, jinak se nehne. Anorexie vysává všechny síly, anorektik si nekopne.

43 daisy-moon daisy-moon | E-mail | Web | 14. května 2016 v 18:10 | Reagovat

Čekala jsem něco jako ,,za jejich výkony stojí usilovná práce"... Tohle mě dostalo, svět je zkrátka nespravedlivý. Ale i já jsem fanoušek sportu... :)

44 rpgnetwork rpgnetwork | Web | 14. května 2016 v 19:21 | Reagovat

Ahoj, moc se omlouvám, že vás tu otravuju reklamou, ale není tu na to žádné vyhrazené místo, tak přispěju sem :)
--------------------------------------------------------------------------------------
Vítejte v New Yorku budoucnosti - městě čtyř frakcí, které krom nepokojů ohrožují i mnohá další nebezpečí za tolik důležitými hranicemi. Přijďte si zahrát do světa roku 2316, kde osud Vašich postav závisí pouze na Vás samotných. Bude Vaší frakcí Neohroženost, Upřímnost, Sečtělost, nebo Mírumilovnost? Vystavte své postavy neuvěřitelným okamžikům; Co byste udělali Vy, kdyby mohla jediná volba vše změnit?
RPGNetwork.blog.cz - Inspirováno Filmovou a knižní trilogií "Divergence"
--------------------------------------------------------------------------------------
Blog je vhodný i pro naprosté začátečníky, tak se nebojte a pojďte si zkusit zahrát za někoho, kým byste chtěli být a zároveň si úctyhodně rozvinout psací schopnosti! Budeme se těšit.

45 Yuu Yuu | 14. května 2016 v 19:33 | Reagovat

Nesouhlasím s tím, že by fotbalisté měli peníze za nic. Většina z nich ani ty peníze nemá. Musí den co den trénovat, dřít, dotáhnout tým do prestižní soutěže, aby z toho něco měli. A samozřejmě, pokud se stanou známými, tak si je ten klub platí vysokými částkami jednoduše proto, aby ta známá tvář, která jim vydělává dalekonásobně více peněz než oni mu platí, nešla jinam. Jim je daný fotbalista jako osoba naprosto ukradený, jediné, co dělají je, že dokud vyhrává a zůstává v povědomí okolí, dále jim vydělává, tak si vydržují, jakmile jeho zář pohasne, odhodí ho jako odpad. A takhle to není jenom ve fotbale, který tu všichni vypichují. To samé se děje v hokeji, běhu, skocích do dálky, sprintech a mnoha dalších disciplínách.
Samozřejmě, že doktoři dostávají málo. Ale jak můžete porovnávat dvě totálně rozdílná povolání? Vždyť to absolutně nedává smysl. Chápu, co tím chcete naznačit, ale ten fotbalista fakt nemůže za to, že doktoři dostávají málo. Pravdou také je, že hodně dobrých odchází do zahraničí a někteří (nějaké to procento), co tu zůstali, jsou jednoduše hrozní. Nemůžou být hloupí, když vystudovali medicínu, ale na druhou stranu na určitého doktora ani mít medicínu nemusíte (kupř. dentální hygiena). Měli byste vzít na vědomí, že svoje rozhořčení směřujete špatným směrem, v podstatě "házíte hrách na stěnu". Co sportovcům je do státem placených zaměstnancům?
Za drátky se tahá daleko někde výše, ovládači loutek a ovládači ovládačů loutek se tu smějí a sledují, jak celá země padá na kolena. Než se většina lidí vzpamatuje, byť si jenom uvědomí, co se děje, jaké hnusné lži jsou okolo nás, jaké hnusy jsou schopné některé politické strany prosazovat, bude zřejmě pozdě. Ale to už jsem zabředla do něčeho jiného. :)

46 Yuu Yuu | 14. května 2016 v 19:36 | Reagovat

[45]: Ještě jsem chtěla dodat k těm doktorům, že u některých by bylo možná lepší, kdyby se šli věnovat jinému povolání, jak mám tak zkušenost. Samozřejmě mám po většinu kladnou, nechci po nich, aby se na mě usmívali jako blbečci, mluvili se mnou přesládle, ale chci po nich slušné jednání, což je základem. Pokud však toto není schopen člověk dodržet, opravdu by asi i pro "pacoše" bylo mnohokrát lepší, kdyby si našel jiný "dream job".

47 Tucka Tucka | E-mail | Web | 14. května 2016 v 21:05 | Reagovat

Za prvé, Honzík by měl být rád, že má Huawei, já dostala první chytrý telefon teď v prosinci :D

Jinak dobrý článek, není co vytknout, konečně se někdo k platu fotbalistů vyjádřil rozumně :)

48 Jenda Jenda | E-mail | 14. května 2016 v 22:27 | Reagovat

Pokud se lidé začnou více zajímat sami o sebe, změní se i pohled směrem ven. V dnešní době se to již děje. Lidé se začínají více obracet ke svému Já a hledají svou podstatu a svůj přirozený růst. To vše postupně povede ke změně priorit a také k vnímání ceny za určitý výkon. Dnes vše ovládají reklamy, ale pokud na ně lidé postupně přestanou slyšet a začnou hledat to, co v reklamách není, ale právě proto je to kvalitnější a dostupnější, celý systém se otočí. Stačí se zamyslet, proč jsou reklamy potřebné? Každý kdo zadává reklamu potřebuje prodat svůj produkt, který by asi jinak nenašel cestu k lidem. Je ale zároveň mnoho věcí, které reklamu nepotřebují a stejně si je lidé najdou. Dnešní společnost zatím vydává mnoho peněz ne zrovna tím vhodným směrem. Pokud by se tyto finance využily na vyšší kvalitu a ne na kvantitu, nebylo by více potřeba tolik reklam, letáků, billboardů, TV reklam a reklam v dalších médiích. To ale bude ještě nějakou dobu trvat, než se lidé svým vnímáním světa trochu posunou.
Nicméně je jasné, že taková doba nastane.
Jenda
http://passlabsxa.blog.cz/1512/jak-nalezt-svuj-osud-sve-poslani

49 StrYke StrYke | E-mail | Web | 14. května 2016 v 22:37 | Reagovat

Hodně výstižná a logická úvaha, bohužel je to tak.

50 subjektivni subjektivni | Web | 14. května 2016 v 22:54 | Reagovat

[47]: dekuji)

51 subjektivni subjektivni | Web | 14. května 2016 v 22:55 | Reagovat

[49]: a taky děkuji

52 StefanieX StefanieX | E-mail | 29. května 2016 v 12:46 | Reagovat

[42]: co to s tím souvisí!!! To já vím!!!

53 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 16. března 2017 v 16:00 | Reagovat

[1]: Souhlas.. :D Tohle je trochu mimo

54 Matthias Matthias | 16. března 2017 v 17:00 | Reagovat

[1]: Ne, on právě vysvětluje, proč nelze srovnávat jablka a hrušky.

[53]: Žádný souhlas. To, co napsala je nesmysl.

55 Matthias Matthias | 16. března 2017 v 17:01 | Reagovat

[3]: Jenom škoda, že to, kolik dostanou peněz není tvý rozhodnutí.

56 Matthias Matthias | 16. března 2017 v 17:02 | Reagovat

[11]: Co si kdo zaslouží, o tom nerozhoduje centrální plánovač (ty), ale ekonomika

57 Rien Toute Rien Toute | E-mail | Web | 16. března 2017 v 17:04 | Reagovat

Po přečtení části diskuse došla k závěru, že buď se nadává na fotbalisty a někdo na doktory. A největší sranda je, že to není jak srovnat. Ano, fotbalisté mají dostávají hodně peněz, ale jak dlouho. Na světovou špičku se dostanou tak nejdříve v 18ti a pak, zhruba ve 35ti je vystřídají mladší a výkonnější hráči. Zato doktoři nejdříve 6 let studují na vysoké, poté dalších 6 let dělají jednu atestaci, nedej bože, když si chtějí udělat dvě. Lékař tedy začne nějak slušněji vydělávat v 32 letech, do té doby vydělává nula nula nic. Ale pak na druhou stranu vydělávají relativně slušné peníze až do důchodu. Nejde to srovnat. A přiznám se, že mě by to za to zhuntované zdraví, které občas vrcholoví sportovci mají, vůbec nestálo.

58 Matthias Matthias | 16. března 2017 v 17:04 | Reagovat

A dost! Další komentáře už nečtu.

Co je to tu za kraviny? Přínos pro splečnost? Zasloužit si? Co jste nějací komunisti?

Omg většina by si měla nastudovat něco z ekonomie, než začnou psát takový nesmysly.

59 Jane from Eden Jane from Eden | Web | 16. března 2017 v 17:37 | Reagovat

Já fotbal nemusím, ale podle mě v jakémkoly sportu se vydělávají nekřestˇanský peníze :O takže bych ty peníze dala určitě raději doktorům :)

60 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 16. března 2017 v 18:21 | Reagovat

Hm, to ale ještě neznamená, že se na podobný lidi vydělávající tak velký prachy nemůžu dívat skrze prsty, páč si tolik peněz opravdu "nezaslouží", pokud ho porovnáváme s chirurgem, kterej zachraňuje životy.

Jenom teda primárně nechápu....proč srovnávat zrovna fotbalisty a doktory ksakru srovnávat? To nedává smysl.

61 Circle Circle | Web | 16. března 2017 v 18:53 | Reagovat

No a teď si spočítejme, kolik peněz se vrazí do dotací fotbalovým klubům.

Ale jak tady píšou všichni - srovnávat plat fotbalisty a doktora - to je trochu mimo mísu. Víc by se hodilo srovnání platu exekutora a doktora, z toho člověku zamrazí víc.

62 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 16. března 2017 v 18:54 | Reagovat

hezky napsané

63 Heli Heli | 16. března 2017 v 20:55 | Reagovat

Fotbalisti do určitý míry vydělávají prostě za svojí osobnost. No a ty peníze jim asi patřej, když jich tolik vydělávají těm svým klubům.... No ale taky fotbal je dřina a spousty fotbalistů umřelo na infarkt nebo se tam zmrzačej, tak to taky není úplně nejbezpečnější bejt fotbalistou. Já si na ty jejich platy nestěžuju. Bejt doktorem je něco jinýho, doktoři nevydělávají prachy svojí osobností, ale myslim že nemají zrovna nejmín a zaslouženě.

64 Freea Freea | Web | 16. března 2017 v 20:55 | Reagovat

Což je ve výsledku strašně smutný. Jasně jasně, svět není spravedlivý, ovládají ho prachy a bla bla bla.
Ale stejně, jako Poděs kdesi nade mnou, pořád si to "zaslouží" méně než doktoři. Nenadávám fotbalistům, vadí mi ten systém.

Co se týče srovnávání: přestože máš pravdu, že ve fotbali se točí hodně peněz, pořád můžu nadávat, že méně populární sporty mají hov**
Třeba takové krasobruslení je o dost náročnější než fotbal, ale jelikož fotbal dostává příspěvky od státu (taky!) a krasobruslení nic, tak mají fotbalisti pořád větší plat.

(Dobrá, nemohu srovnávat z vlastní zkušenosti, proto mě klidně opravte, pokud se mýlím. Ale u fotbalu prostě vidím hlavně fyzičku a nějaké to strategické myšlení. Krasobruslení chce fyzičku, baletní průpravu, gymnastickou průpravu, posilování, tvrdou dřinu. O to tvrdší, pokud má člověk menší talent.)

65 Heli Heli | 16. března 2017 v 20:59 | Reagovat

Vydělávají svojí osobností, taky za svůj talent na fotbal, za tu dřinu a taky je to nebezpečný prostě. Zároveň tím zaujmou spousty lidí, kteří se třeba sledováním fotbalu odreagují, nebo to chtějí prožívat, takže vlastně vydělávají i bavením lidí a překonáváním sebe sama. Myslim, že si ty prachy zasloužej. Chirurgové si naopak vydělávají za svoje vědomosti, zodpovědnost a prostě znalost toho oboru a taky si vydělávají dost, ale nedá se to srovnávat.

66 Heli Heli | 16. března 2017 v 21:02 | Reagovat

Navíc fotbalisti narozdíl od doktorů jsou veřejně známý osobnosti, což jim bere soukromí a způsobuje spousty dalších komplikací pro život, za což si ty prachy taky zasloužej, protože tím že jsou známý už tolik nepatřej sami sobě.

67 Marta Marta | 16. března 2017 v 21:28 | Reagovat

A možná ti zbohatlíci se na ty fotbalisty lepí, protože ti fotbalisti jsou ti, kteří vydělávají ty prachy, tak nevím proč si je vlastně nemají zasloužit, kdyby si to někdo myslel. Vydělávají ty prachy, protože lidi do nich prachy budou dávat, protože něčím lidi zajímají, teď může vzniknout diskuze čím je zajímají, to už je ale jiný téma. To, že někdo jinej peníze nedostává s tím taky nesouvisí ať je to spravedlivý nebo ne. Myslim, že lidi do nich chtějí dávat prachy, tak je do nich dávají a tak to je, tak to není nespravedlivý.

68 lala lala | 16. března 2017 v 21:32 | Reagovat

Nedává smysl, kdyby fotbalista neměl mít nic z toho, že vydělává takový prachy a zajímá se o něj tolik lidí a tak, to by naopak podle mě bylo nespravedlivý.

69 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 17. března 2017 v 11:34 | Reagovat

Jeden Ronaldo dokáže sice svému klubu vydělat i půl miliardy měsíčně, ale doktoři by měli dostat slušný plat, aby neutíkali. Místo toho stát cpe prychy do přivandovalců.

Manžel byl na zubní pohotovosti a místo našich doktorů tam pracoval nějaký muslim a Ukrajinka,  nedomluvil se ani s jedním, a známá má zase na gynekologii v Rumburku černocha, a to samé, navíc si nevěděl údajně s ničím rady.

70 Kája Kája | E-mail | Web | 17. března 2017 v 13:15 | Reagovat

Skoro nemůžu mít námitku, napsal jsi to hezky, zní to jasně.
Přesto ji ale budu mít! Sportovat se má pro radost. Z výhry má být dobrý pocit, ne prachy. Uznávám, že ve vrcholovém sportu už jde o víc, musí hodně trénovat atd., určitě je to dost náročné i na psychiku.
Politici zase mají velkou zodpovědnost.
Jenomže proč tak velký rozdíly mezi nimi a ,,normálními"?
Možná by ti miliardáři mohli radši kupovat jídlo pro chudé... nebo je třeba rozdělit mezi lékaře (hasiče, učitelky, pro všechny). Hm.

71 Tjuri Tjuri | Web | 17. března 2017 v 21:05 | Reagovat

Člověk dostane za svou práci přesně tolik, kolik je mu někdo ochotný za ni zaplatit. Ale zase nedostane víc než je nutné, protože nikdo nikomu nedává peníze jenom tak. Vždycky za to něco chce a očekává. A to je právě ta cena práce, kterou člověk vykonává.

Takže zaslouží si fotbalisti své platy? Určitě ano, protože jinak by jim ty peníze nikdo nedal. To není o tom, že je za sportem nehorázná dřina. Jde o to, že fotbalista něco dělá a lidé jsou ochotní mu za to zaplatit. Sponzoři nikdy nezaplatí fotbalové hvězdě víc, než se jim vrátí zpátky. Takže pokud si např. Adidas spočítá, že hodí balík peněz Ronaldovi, nikdy mu nedá víc než musí.

Další věc je nahraditelnost. Kolik je na světě dobrých doktorů? Tisíce. Ale fotbalových profesionálů je jenom pár. Máme jenom jednoho Ronalda, Messiho a Jágra. A právě v tom spočívá jejich exkluzivita a s tím spojené ocenění jejich práce. A jelikož je doktorů více, tak si méně ceníme jejich práce. Což je logické.

72 Jazesrok Jazesrok | E-mail | 28. června 2017 v 22:23 | Reagovat

viagra online
http://viagra.withoutdoctorprescriptions.com - viagra without doctor prescription
  viagra 20mg canada faq
<a href="http://viagra.withoutdoctorprescriptions.com">viagra without a doctor prescription usa
</a> - viagra side effects nightmares
viagra uk sales

73 Zilliamfausa Zilliamfausa | E-mail | 22. července 2017 v 22:59 | Reagovat

online us pharmacy cialis soft
http://cialis.withoutdoctorprescriptions.com - cialis without a doctor prescription
  cialis dosing options status
<a href="http://cialis.withoutdoctorprescriptions.com">cialis without a doctors prescription
</a> - delta cialis
cialis female

74 StuarzCex StuarzCex | E-mail | 6. září 2017 v 20:24 | Reagovat

viagra 10mg tablets location
http://100mg.viagra-withoutadoctor.net - viagra without doctor prescription
  viagra generic define
<a href="http://100mg.viagra-withoutadoctor.net">viagra without a doctor prescription usa
</a> - buy viagra online no prescription
viagra dmso

75 PezerTit PezerTit | E-mail | 29. října 2017 v 21:28 | Reagovat

cialis vipps
http://cialiswalmartusa.org - generic cialis at walmart
  cialis dongguk
<a href="http://cialiswalmartusa.org">cialis over the counter
</a> - cialis side effects
cialis sale

76 Mija Mija | 28. prosince 2017 v 9:29 | Reagovat

Jste z Prahy a urgentně potřebujete zubaře, který opravdu pomůže?

http://zubni-praha.cz/

77 MiltozvicHe MiltozvicHe | E-mail | 9. května 2018 v 1:58 | Reagovat

viagra or viagra what is the difference
http://glviagragtr.com -   viagra price
<a href="http://glviagragtr.com"></a> - vente de viagra
viagra and alcohol all times are utc

78 ZominicCip ZominicCip | E-mail | Web | 20. listopadu 2018 v 4:19 | Reagovat

viagra improvements
http://glviagragtr.com - viagra pills
  viagra pills uk topics
<a href="http://glviagragtr.com">generic viagra online
</a> - viagra online overnight view all
viagra doses faq

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama